BEKLENEN CEVAP BURDA!

19 Temmuz 2013
Hep sormuşumdur kendime “Ben Kimim?” diye… Belki de “Ne İstiyorum?” sorusuna da bu soruyla ulaştım, kimbilir?  Bi kaç hafta önce önüme öyle bir video (her izlediğimde beni ağlatan) çıktı ki ben bile inanamadım cevabın bu kadar net olmasına… Bir kere değil, defalarca izledim… Her izlediğimde yeni bir kapı açılıyor BEN KİMİM? soruma dair! Önceden açılmış olanların ardındaki kapılarda.... Zihnimdekilerle birleşince bir puzzle parçası daha yerine yerleşti gibi oldu! Zihnimden geçenleri ve bu videonun bana söylediklerinden çok az bir kısmını şimdilik kısaca yazmak istedim….. Aşağıda...


Evet, benimde kendim hakkında bir sürü düşüncem var, kimi olumlu kimi olumsuz, tabi bana göre olumlu-olumsuz … Olumlu olumsuz diye dillendirince aklıma hemen olumlu olumsuz ne Betül? diye bir soru geliverdi! (Bir süre sonra insan dulaiteden çıkmaya başlıyor!)

Olumlu ne, olumsuz ne sahi?! Olumlu dediğim şey işime gelen şey, olumsuz dediğim ise işime gelmeyen şey! olmasın sakın! Evet evet öyle… Ya da kendimizi iyi hissettiğimiz şeyi olumlu, kendimizi iyi hissetmediğimiz şeyi  ise olumsuz olarak mı etiketliyiveriyoruz hemencecik!  Damgayı yiyiyor DANK diye… Bu olumlu, bu olumsuz, bu iyi bu kötü, bu olur, bu olmaz….. liste uzun…. Ömür yetmez yazmaya…..

Bu etiketler ne? KiM olduğuma dair düşüncelerim! (mi?)… Sadece düşünceler, etiketli düşünceler… Hahhh haaa, düşünsenize bir düşüncenin üzerinde etiket var ve şu yazıyor:” Bu ürün Betül!ün beyni tarafından üretilmiştir. Made in Betül” ! Diyelim ki ürünün adı anne olsun, elbette etiketi var!  Anne ürününün her zerresinde anne olmakla ilgili binlerce milyarlarca bilgi var! Ya da eş etiketini düşünelim, büyük bir pelerin olsun mesela! Kumaşı ne cins, hangi renk, boyutu,…. Veeee en önemlisi kullanım koşulları var! Evveeet, her etiketin sahip olduğu ürünün kullanım koşulları farklı farklı… Hepsi ayrı, aman dikkat! Elektrikli bir ürünü çamaşır makinasında yıkamaya kalkamazsınız mesela…

Kendime dair bir sürü etiketim var ve her etikette de ürünüme ait yazılar!  Peki tüm bunlar benim KİM olduğumun cevabımı? HAYIR… (Bana göre tabi) Ya sizin cevabınız ne?

Peki ben kimim, gercekten? Bir sürü cevap var ama gerçekten de hiçbirisi tam olarak cevap değil gibi! Hep şunu söylerim bu sorunun ardından: “Ben hem hiçim, hem de herşeyim!” (Nasıl yani?) Ve şimdi daha bir güzel geldi söylemek: "BEN HEM HİÇİM, HEM DE HER ŞEYİM!" (Birazdan beni daha iyi anlayacaksınız. Hadi okumaya devam..)

“Ben Kimim?” sorusu bir yolculuk…. Ne zaman kendime “Ben Kimim?” sorusunu sorsam ne aradığımı, ne istediğimi sorgularken buluyorum kendimi! O sorgulamalarda   ömür boyu sürecek olan bir yolculuğa götürüyor beni! O yolculuk öyle bir yolculuk ki kimi gün derinde, kimi gün havada, kimi gün dağda, kimi gün karanlıkta, kimi gün güneşin yanında…. Ama bu yolculuktaki en güzel şey kendimle her yeni tanışmamda ya da kendime dair her tanımadığım BENle karşılaştığımda hayatın ne denli basit olduğunu fark etmem! Basit ama öyle bi şey var ki anlatması kolay değil! Belki şu istiridye hikayesi bir parça açıklayabilir:


"Bir istiridye komşu istiridyeye dedi ki:"İçimde büyük bir sancı var. Ağır ve yuvarlak; ve bana çok ıstırap veriyor."Öbür istiridye tepeden bakar bir hoşnutlukla yanıtladı:"Göğe ve denizlere şükürler olsun ki benim içimde hiç bir sancı yok. İçimde her şey iyi ve tamam.” O sırada oradan geçmekte olan bir yengeç iki istiridyenin konuşmasını duydu içinde ve dışında herşey tamam olan istiridyeye şöyle dedi:"Evet, iyi ve tamamsın; ama komşunun taşıdığı sancı gerçekte son derece güzel bir inci." HALİL CİBRAN"

İçinizde sancınız var mı?

İçinizde her şey iyi ve tamam mı?

Sizin inciniz (incileriniz) var mı?

Sen Kimsin?

“ÖZ” ünüzü fark etmeye ne kadar hazırsınız?
Hadi o zaman!
 

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Kategoriler

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Günün Sözü

“Hayatının, yalnız sana ait olduğuna karar verdiğin gün senin dönüm noktandır. Özürler ya da bahaneler olmadan, dayanacak, güvenecek veya suçlayacak başka kimse de aramadan. Bu armağan senindir. Bu harika bir yolculuk ve onun kalitesinden sorumlu olan da sadece sensin.

İşte hayatın gerçekte o gün başlar.” - Bob Moawad


"Uzak ve imkansız gözüken bir şey, bir anda yakın ve mümkün olabilir" Tolstoy

Facebook Beğen

Share to Facebook Share to Twitter Stumble It Daha Fazla...

Ne Yapmalı?

Hürriyet

Bana Dair

"Hayat benim için bir mum değil. O, benim için sonraki nesillere devretmeden önce mümkün olduğu kadar parlak bir şekilde yakmak istediğim görkemli bir meşaledir!"
G.B. Shaw
Bana dair tek söyleyebileceğim şey "Evren Üniversitesi, Dünya Fakültesi, İnsan Olma Bölümünde halen öğrenci olduğum...
Ve en büyük isteğim: "Sevgi sarsın insanlığı!"

© 2010 Sen Ne İstiyorsun Betül? Design by Dzignine
In Collaboration with Edde SandsPingLebanese Girls